Aktualności

Instagram dla firm – jak wykorzystać serwis w działaniach marketingowych

18 lipca 2017

Użytkownicy Instagrama w Polsce

Social media to nie tylko Facebook. Ba! Instagram jest również perspektywicznym medium dla biznesu. Coraz więcej firm przenosi się całkowicie na Instagram, lub uzupełnia swoje działania marketingowe właśnie w oparciu o tę społecznościówkę. Czy warto? Dlaczego warto? I jak to zrobić?

Instagram dla firm – przyszłość social mediów czy chwilowa moda?

Spójrzcie na te liczby! Ponad 700 milionów aktywnych użytkowników każdego miesiąca, miliony zdjęć i miliardy „serduszek” publikowanych każdego dnia! Tak wygląda Instagram w liczbach. A trzeba wspomnieć, że te dane wciąż rosną i Instagram staje się jeszcze popularniejszy. Zarówno wśród Internautów, jak i firm, które już wiedzą, że „Insta” to świetnie narzędzie marketingowe. Czujesz się chociaż trochę zaciekawiony?
Dziś pokażemy Ci, jak wykorzystać potencjał drzemiący w tej społecznościówce! Gotowi? Zaczynamy!

Instagram w praktyce – publikuj piękne zdjęcia!

Instagram to wyjątkowy portal, na którym jak zapewne wiecie, króluje zdjęcia, obrazki, foty, fotki i fotografie. Pełno tam upamiętnionych posiłków, chwil z wakacji czy siłowni… ale to też miejsce, w którym można się zareklamować. Prowadzisz własną firmę? Instagram to miejsce dla Ciebie. Wrzucaj fotki z wydarzeń. Jedno zdjęcie jest warte więcej niż 1000 słów. Tym bardziej dziś, kiedy udowodniono, że stereotypowy internauta nie czyta więcej niż 2-4 pierwszych zdań tekstu.

Jak firmy wykorzystują Instagrama

Wiele osób kocha oglądanie zdjęć. Zwłaszcza z przepięknymi krajobrazami. Też to kochasz? Zawsze jest Insta! Jeśli jesteś właścicielem hotelu lub nim zarządzasz, stwórz galerię zdjęć, która przyciągnie nowych klientów i ciesz się odwiedzinami. Gwarantujemy, że po takim ruchu odbierzesz więcej telefonów z prośbą o rezerwację noclegu. Jeśli dodatkowo wykorzystasz Calltrackera, zauważysz, że to właśnie Instagram napędza taki ruch.

Pokaż firmę od dobrej strony!

Instagram to miejsce, w którym ludzie dzielą się wspomnieniami w formie fotografii. Brzmi bardzo prywatnie i osobiście, ale firma również może to wykorzystać. Publikując zdjęcia z wyjazdów służbowych, czy przedstawiające typowy dzień pracy i swoich uśmiechniętych pracowników, pokażesz firmę w dobrym świetle. Dzięki temu zacieśnisz więzi z klientami, którzy po prostu – zaczną bardziej ufać Tobie i Twojej marce.

Wykorzystaj lokalizację – masz Instagram? Klienci Cię znajdą!

Zapewne wiedzie, że od pewnego czasu Instagram umożliwia dodanie lokalizacji naszych wpisów. Dzięki temu, nasze wpisy mają szansę zyskać większe grono odbiorców, a co za tym idzie… klientów.

Instagram dla firm - jak używać lokalizacji

Gdy masz już gotowe zdjęcie lub film i chcesz je dodać, możesz skorzystać z opcji Dodaj lokalizację i Udostępnij. Dzięki temu klienci zobaczą gdzie znajdujesz się na mapie i szybciej do Ciebie trafią.

Każdy kocha promocje i zniżki…

To akurat żadna nowość. Wszyscy lubimy oszczędność, a perspektywa otrzymania czegoś taniej, wywołuje u co niektórych bladą gorączkę. To udowodnione! Wielu użytkowników ma polubione profile firmowe, tylko z uwagi na promocje, rabaty i zniżki. Jeśli już założyłeś swój firmowy profil na Insta, musisz go należycie wykorzystać. Dzięki konkursom i rabatom przyciągniesz do siebie większy ruch, co poskutkować może większą konwersją, a co za tym idzie – również wzrostem sprzedaży.

Wykorzystaj #hashtagi

To właśnie Instagram zapoczątkował modę na hashtagi! Nie lekceważ tego i naucz się z nich korzystać. Dzięki nim dotrzesz do dużo większej liczby użytkowników i staniesz się bardziej widoczny.

Instagram dla firm - wykorzystaj hashtagi

Pamiętaj jednak o tym, aby hashtagi związane były z Twoją branżą.

Wejdź w interakcję z innymi użytkownikami

Masz już firmowy profil na Insta? Super! Nie ma co siedzieć biernie i czekać, aż ktoś odwiedzi Twój profil. Rób to sam! Możesz śledzić inne konta i komentować zdjęcia.

Instagram dla firm - jak ustawić profil firmowy

Instagram dla firm - interakcje są ważne

Wszystko to sprawi, że użytkownicy będą bardziej przywiązani do Twojej marki i nie będą myśleć o Twoim profilu tylko jak o koncie firmowym, które jest nastawione na zysk. Zysk przyjdzie z czasem!

Nie tylko Facebook, nie tylko Insta – łącz kanały social media

Nikt nie powiedział, że świat kończy się na Facebooku, ale też nikt nie powiedział, że świat kończy się na Instagramie! Warto łączyć wszystkie profile na społecznościówkach. Zachęcaj swoich dotychczasowych fanów z innych platform społecznościowych, aby odwiedzali Twój profil na innym portalu.
Co ciekawe, łączyć się możesz nie tylko ze swoimi własnymi kontami! Możesz też zawiązać współpracę z innymi markami i w ten sposób tworzyć krzyżowe promocje. Możesz polecać na Insta produkty partnera, a on może kierować ruch na Twój profil i stronę. Efekty pojawią się prędzej czy później. Można je będzie zmierzyć, korzystając z Calltrackera – systemu do śledzenia połączeń telefonicznych. Narzędzie pokaże, który profil przynosi największe korzyści dla Twojego biznesu i najczęściej skłania klientów do tego, aby do Ciebie zadzwonili.

Instagram dla firm - jak mierzyć efekty

Instagram – społecznościówka z potencjałem, który może być kluczem do Twojego sukcesu! Załóż konto firmowe, wrzucaj zdjęcia, komentuj, lajkuj, udostępniaj, zdobywaj fanów i zarabiaj! Mierz wyniki i ruch z Calltrackerem!

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa