Aktualności

Przykłady wykorzystania Calltrackera

18 lipca 2016

Zastanawiacie się co daje Calltracker? Daje możliwość podejmowania słusznych decyzji marketingowych w oparciu o realne wyniki. Wskazuje liczbę telefonów od potencjalnych klientów pozyskaną przez poszczególne działania reklamowe i promocyjne.

Przedstawiamy kilka przypadków zastosowania naszego narzędzia.

Agencja marketingowa prowadząca kampanie reklamowe na rzecz swoich klientów

Klienci zawsze wymagają skutecznych działań oraz wyników, które to potwierdzają. Aby wyjść naprzeciw takim oczekiwaniom agencja korzysta z Calltrackera. Jest w stanie dostarczyć dane o skuteczności online w postaci CTR’ów oraz dodatkowe dane o skuteczności offline w postaci zestawienia liczby połączeń, które wygenerowały poszczególne jej działania. W ten sposób każda kampania ma lepsze wyniki, a agencja ma więcej klientów.

Firma z branży medycznej dysponuje miesięcznym budżetem marketingowym w wysokości 5000 złotych

Dotychczas w ramach tej kwoty podejmowała działania w zakresie:
– reklamy AdWords,
– zamieszczała ofertę swoich usług w serwisie znanylekarz.pl,
– wydawała pewne kwoty na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach,
– prowadziła działania w serwisie społecznościowym Facebook,
– utrzymywała ogłoszenie z ofertą w Panoramie Firm.

W zamian uzyskiwała dane o liczbie kliknięć reklamy AdWords, rezerwacji on-line w serwisie znanylekarz. Jej strona ukazywała się na drugiej stronie wyszukiwarki google. Firma miała kilkaset lajków na FB.

Dyrektor marketingu i sprzedaży podejmując decyzje miał jednak ból głowy. Nie wiedział czy są one właściwe. Klienci nie tylko rezerwowali wizyty online, ale również dzwonili do firmy. Postanowił uzupełnić swoje dane o informacje jak często klienci z wymienionych źródeł dzwonią do przychodni. Skorzystał z calltrackingu. Przypisał 5 wirtualnych numerów specjalnych, każdemu z wskazanych mediów. Zamieścił na stronie www firmy kod śledzący, który identyfikował klientów w zależności od medium, z którego odwiedzili stronę internetową.

W ten sposób zmierzył, że w ciągu miesiąca:
– poza kliknięciami, AdWords wygenerowało 53 telefony od klientów.
– znanylekarz.pl mógł pochwalić się 13 telefonami
– dobrze pozycjonowana i często wyszukiwana strona pozyskała 139 kontaktów od klientów
– Facebook poza lajkami dał jeszcze 18 połączeń
– z Panoramy Firm zadzwoniło 20 potencjalnych klientów

Dopiero teraz zaczął robić miarodajne porównania skuteczności mediów, na które wydawał swój budżet marketingowy. Okazało się, że dobre pozycjonowanie, na które wydawał stosunkowo mało, było najskuteczniejsze w pozyskiwaniu klientów. Dobre wyniki osiągnęły AdWords’y. Poniżej oczekiwań spisał się serwis społecznościowy, na którego utrzymanie wydawał więcej niż na skuteczne SEO. Oferta w Panoramie też nie zrobiła dobrego wyniku, ale dotychczas była darmowa.

W następnym miesiącu wiedział już co zrobić. Przeznaczył więcej pieniędzy na pozycjonowanie SEO. Kontynuował kampanię AdWords, do tego zaczął sprawdzać za pośrednictwem Calltrackera jakie słowa kluczowe generują telefony ze strony klientów. Zmniejszył znacznie nakłady na Facebooka. Ostatecznie wydał mniej pieniędzy i osiągnął wyniki lepsze niż przed miesiącem.

To nie koniec historii. W kolejnych miesiącach dyrektor postanowił sprawdzić nowe działania zwiększające sprzedaż. Przygotował promocyjny landing page zachęcający do skorzystania ze specjalnej oferty firmy i zaczął mierzyć call trackerem jego wydajność. Zdecydował się też na sprawdzenie reklamy graficznej w internecie. Na koniec postanowił sprawdzić znajomość marki. Analizował jak często klient bezpośrednio wpisuje adres strony przychodni w przeglądarce internetowej, a później telefonicznie umawia się na wizytę. Powoli rodził się też pomysł, aby prześledzić jaki odzew będzie miała specjalna kampania mailingowa skierowana do obecnych i potencjalnych klientów.

Mały hotel w Zakopanem

Mały hotel w Zakopanem ma niewielki budżet marketingowy na poziomie 1000 zł miesięcznie. Korzysta z kilku działań marketingowych. Ogranicza się głownie do publikowania swoich ofert w kilku serwisach ogłoszeniowych.
– noclegowo.pl
– meteor-turystyka.pl
– hotelewpolsce.pl
– kampanie AdWords

Zdecydował się na sprawdzenie, które z działań jest najbardziej efektywne. Uruchomił 4 numery Calltrackera i mierzy telefony generowane przez wymienione źródła. Dodał kod śledzący do swojej strony tak, aby mierzyć nie tylko telefony podane na stronach poszczególnych ofert, ale również telefony od klientów, którzy przejdą z tych ofert na stronę hotelu i zdecydują się zadzwonić bezpośrednio z niej.

Po miesiącu okazało się, że:
– AdWords mimo dużych nakładów i dobrych CTR’ów klikalności wcale nie przekłada się na dużą ilość telefonów od potencjalnych gości – wygenerowało tylko 23 telefony
– meteor-turystyka.pl był skuteczniejszy i przyniósł 35 rozmów
– hotelewpolsce.pl dały 19 połączeń
– noclegowo.pl tylko 15 połączeń

Największa część budżetu przeznaczana była na reklamy w wyszukiwarce. Dane wykazały jednak, że nie jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie telefonów od klientów. Najbardziej skuteczny okazał się serwis, gdzie koszt ogłoszenia był większy niż na noclegowo.pl i mniejszy niż na hotelewpolsce.pl

Takie wnioski spowodowały, że osoba zajmująca się marketingiem zaczęła pracę nad poprawieniem konwersji z AdWords. Wynegocjowała nową niższą cenę publikacji oferty w serwisie hotelewpolsce.pl. Postanowiła wydawać więcej na najlepszy w tej grupie serwis, od czasu do czasu decydując się na korzystanie z ofert specjalnych.

Podjęte działania spowodowały wzrost liczby połączeń i liczby klientów odwiedzających hotel przy zachowaniu budżetu marketingowego na niezmienionym poziomie.

Firma developerska realizująca nowy projekt budowlany zaplanowała duży budżet marketingowy

Zdecydowała się na podjęcie szeregu działań w zakresie:
– reklamy display w sieci internetowej
– landingpagea dla oferty
– akcji mailingowej
– AdWords
– serwisów społecznościowych
– serwisów z ogłoszeniami nieruchomości
– folderów reklamowych i ulotek prezentowanych na targach
– reklamy na billboardach
– reklamy w prasie
– reklamy w radio

Postanowiła kompleksowo zmierzyć zarówno zapytania skierowane do niej online jak też zapytania offline w postaci telefonów od potencjalnych klientów. Wykorzystała możliwości Calltrackera. Dodając jeden kod śledzący do swojej strony mogła badać jak duży odzew telefoniczny przyniesie cała kampania. Dostarczyliśmy jej wyniki jakie wygenerowały poszczególne media

Dowiedziała się ile osób dzwoniło ze specjalnie przygotowanego landingpagea. Zainteresowanie wzbudziła akcja mailingowa i sposób w jaki zmierzyliśmy dla ilu osób mail był źródłem ich kontaktu z developerem. Billboardy, prasa, radio i ulotki na nich wystarczyło tylko zamieścić specjalne numery telefonów i pozyskiwać dane o liczbie połączeń.

Efekty? Bardzo ciekawe. Okazało się, że billboardy nie wygenerowały wielu telefonów. Bardziej skuteczne były targi i rozdawane na nich ulotki. Wreszcie developer dowiedział się, które serwisy ogłoszeniowe efektywniej generują zapytania dotyczące nowej inwestycji. Mailing był bardziej skuteczny niż się wydawało. Z 60 wygenerowanych w ten sposób telefonów aż 45 zakończyło się sprzedażą.

Wskazane przypadki to tylko kilka możliwych zastosowań dla analizy działań marketingowych i źródeł, z których do firmy dzwonią jej potencjalni klienci. Dzięki calltrackingowi można zyskać jeszcze więcej. Nagrywając połączenia przypiszesz konkretną wartość sprzedaży poszczególnym rozmowom sprzedażowym. Ocenisz kompetencje swoich pracowników i będziesz miał materiał do pracy nad ich poprawieniem. Jest to jednak zagadnienie na kolejny temat. Marketing nigdy się nie kończy.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa