Aktualności

Calltracking to nie tylko numer telefonu w reklamie

25 lutego 2020

Calltracking telefonów od dzwoniących bezpośrednio z reklamy

Mierzenie ruchu telefonicznego generowanego przez reklamy nie polega wyłącznie na dodawaniu numeru telefonu do kreacji reklamowej. Calltracking daje zdecydowanie więcej możliwości śledzenia ścieżki zakupowej klienta dzwoniącego do firmy. To bardzo ważne, ponieważ konsumenci dokonują zakupów w różny sposób. Aby dokładnie zmierzyć skuteczność kampanii reklamowej trzeba czegoś więcej niż tylko zamieszczenia na banerze numeru telefonu do działu handlowego. Marketera interesuje każda konwersja telefoniczna pozyskana przez kampanię i konkretne medium, w którym została wyemitowana. Łatwo możesz sobie wyobrazić, że numer telefonu w reklamie nie zmierzy wszystkich konwersji. Tylko niektórzy zainteresowani internauci, widząc baner reklamowy firmy księgowej na stronie internetowej o rachunkowości, od razu zdecydują się zadzwonić na podany numer. Decyzja o wykonaniu pierwszego telefonu z zapytaniem o ofertę firmy ma bardziej złożony charakter. Można ją jednak zmierzyć na 3 różnych etapach i przypisać do medium, które pozyskało tę interakcję.

Baner z numerem telefonu

Stosują najczęściej firmy lokalne w reklamach publikowanych u lokalnych wydawców. Portale informacyjne z małych i średnich miast takich jak Wejherowo, Lębork, Leszno, Nowy Sącz, Zamość, Giżycko, Inowrocław, Gdynia, Radom, Sosnowiec i wielu innych, przyciągają reklamodawców związanych z regionem. Małe lokalne firmy częściej zamieszczają reklamy z wezwaniem do kontaktu telefonicznego. Najczęściej robią to firmy, które nie mają sklepu online. Telefony przychodzące od lokalnej społeczności zainteresowanej produktami i usługami dostępnymi na miejscowym rynku są dla nich podstawowym źródłem leadów sprzedażowych. Numer telefonu wyeksponowany w reklamie pełni rolę przycisku call to action.

Firmy mogą mierzyć calltrackingiem jak duża liczba telefonów została pozyskana w lokalnych mediach. Dowiedzą się, która reklama, w którym medium okazała się skuteczna i zyskowna. Jaką kampanię warto powtórzyć, a jaką trzeba poprawić lub zakończyć. Calltracking numeru telefonicznego na banerze sprawdza się, ponieważ jako konsumenci mamy coraz mniej czasu na szczegółowe analizowanie ofert. Niejednokrotnie zaczynamy pomijać ogólne informacje i przechodzić od razu do szczegółów. A te ustalimy w bezpośredniej rozmowie telefonicznej. Szybciej poznamy odpowiedzi na nasze konkretne pytania. I szybciej podejmiemy decyzję zakupową. Nadal jednak zostaje większa grupa potencjalnych nabywców, którzy nie zadzwonią bezpośrednio na podany numer telefoniczny, zaraz po zobaczeniu baneru reklamowego. Co, jeśli klient kliknie reklamę i zacznie analizować ofertę firmy? Robi tak zdecydowana większość ludzi. Czy firma dowie się o takiej konwersji telefonicznej?

Calltracking zmierzy telefony ze strony www po przejściu z reklamy

Tak, przejście z reklamy na stronę www i wykonanie telefonu po zapoznaniu się z ofertą też można zmierzyć calltrackingiem. To kolejny etap ścieżki zakupowej, który jest mierzalny. Wielu potencjalnych klientów postępuje w ten sposób. Reklama stanowi punkt styku z marką lub ofertą. Jest informacją, która ma wzbudzić świadomość, a nawet zainteresowanie i pchnąć do działania. Działanie jednak nie musi od razu mieć formy wykonania telefonu do firmy. Zdecydowanie częściej są to kliknięcia prowadzące na ofertową stronę www. Call to action wzywające do kliknięć stosują firmy z dużych miast i o zasięgu ogólnopolskim. Przyszli nabywcy decydują się na telefon dopiero w następnym kroku, czyli po zapoznaniu się ze stroną internetową firmy, produktu lub usługi.

Mierzenie telefonów od przechodzących z reklamy na stronę www

Taka konwersja jest również policzalna za pośrednictwem calltrackingu. Można ją przypisać konkretnemu medium reklamowemu. Z punktu widzenia marketera jest to najważniejsza informacja. Specjaliści od marketingu cały czas szukają sposobów na najskuteczniejsze wydawanie budżetu marketingowego. Calltracking przypisze poszczególne konwersje telefoniczne mediom, gdzie dzwoniący zetknął się z komunikatem marketingowym firmy. Dla każdego biznesu kluczowe jest wskazanie kampanii reklamowych, które pozyskały najwięcej konwersji. Czy telefony do dietetyka dzwoniły z banerów emitowanych na portalu sosnowieckim? Czy może gabinet dietetyczny pozyskał je po kliknięciu reklamy na Facebooku? A może źródłem większości telefonów przychodzących do firmy jest wizytówka w portalu Oferteo? Pozostają również pytania o inne źródła dzwoniących nabywców. Marketingowy sukces firmy zależy od znalezienia odpowiedzi na te pytania. To nie wszystko. Dobrze wiesz drogi marketerze, że istnieje kolejna, również liczna, grupa nabywców.

Konwersje od powracających potencjalnych klientów

Nie zawsze już pierwszy kontakt ze stroną www reklamodawcy generuje konwersje telefoniczne. Między momentem rozbudzenia świadomości w reklamie a momentem rozważania nad zakupem produktu lub usługi często mija pewien okres. Potencjalny klient po przejściu z reklamy na ofertową stronę www zaczyna zastanawiać się nad decyzją, jednak opuszcza stronę bez konwersji telefonicznej. Sprawdza alternatywne oferty. Ugruntowuje swoją potrzebę. W tym procesie potrafi wracać nawet kilkakrotnie na firmową stronę www. Dopiero po pewnym czasie jest gotowy do wykonania telefonu z zapytaniem o usługę lub produkt.

Mierzenie telefonów od powracających na stronę www

Lead telefoniczny zdobyty od osób dzwoniących po kilku dniach od interakcji z reklamą również zostanie zmierzony przez calltracking. Co najważniejsze może on zostać przypisany do pierwotnego źródła, które było pierwszym punktem styku dzwoniącego klienta z ofertą. W omawianym wypadku do reklamy, którą zobaczył i kliknął internauta. To ona będzie istotnym elementem tej atrybucji.

Analityka połączeń przychodzących ma znaczenie w firmie bez sklepu internetowego!

Jak widać, analityka rozmów telefonicznych przychodzących do firmy jest w stanie zmierzyć różne ścieżki zakupowe dzwoniącego klienta. Nie ograniczamy się wyłącznie do pewnego wycinka rzeczywistości. Umożliwiamy kompleksowe śledzenie wielu rodzajów zdarzeń. Mierzymy telefony pozyskiwane bezpośrednio przez reklamę, pozyskiwane po przejściu z reklamy na stronę www oraz pozyskiwane od potencjalnych klientów, którzy zetknęli się z komunikatem marketingowym firmy i wrócili do jej strony, aby wykonać telefon z zapytaniem o ofertę nawet po pewnym czasie od tej interakcji.

Chodzi o to, aby dane były jak najbardziej reprezentatywne. Tylko w ten sposób podejmiesz właściwe decyzje marketingowe. Skutecznie zweryfikujesz swoje hipotezy i zoptymalizujesz prowadzone kampanie reklamowe. Jeśli nie masz sklepu online calltracking jest dla Ciebie podstawowym wyborem. Nie trzeba nikogo przekonywać, że raportowanie efektów kampanii liczbą realnych konwersji telefonicznych, które z niej pozyskałeś będzie duuużo lepsze niż prezentacja danych CTR o kliknięciach w reklamę. Bez sklepu internetowego liczba pozyskanych kliknięć nie przybliża marketera do poznania sprzedażowego wyniku kampanii. Natomiast liczba pozyskanych telefonów przychodzących tworzy skonkretyzowany lejek sprzedażowy. Dzięki numerom telefonicznym będziesz w stanie przypisać kampanii zarówno same konwersje, jak i konwersje zakończone sprzedażą. Dostaniesz jednoznaczną odpowiedź czy zarobiłeś na danej reklamie. Wyobraź sobie, że teraz koncentrujesz się na działaniach i mediach, które osiągnęły najlepszą efektywność w generowaniu telefonów od potencjalnych klientów firmy :).

Skuteczność mediów kluczem do optymalizacji

Poznanie skuteczności poszczególnych działań marketingowych firmy pozwala na optymalizację i efektywniejsze wydawanie budżetu marketingowego. Każdy zarządzający, dyrektor marketingu, a nawet każdy marketingowiec chce widzieć jakie działanie, w jakim medium, przyniosło mu najwięcej telefonów dzwoniących od potencjalnych klientów. Na podstawie danych zgromadzonych z wykorzystaniem calltrackingu decydenci łatwiej podejmą decyzje marketingowe. Osiągną lepsze efekty w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych. Jeżeli robisz marketing firmy bez sklepu online, chcesz takiego rozwiązania. Jedyną obawą może być zmiana. Nie wahaj się, ponieważ calltracking szybko wdrożysz i szybko z niego zrezygnujesz, jeśli nie spełni Twoich oczekiwań. W większości przypadków dane z calltrackingu wywołują efekt wow.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 378 29 52

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa