Aktualności

SEO – optymalizacja, która ma skutecznie pozyskiwać klienta

01 września 2016

Jak pozycjonowanie pozyskuje klientów

Optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek jest jednym z najważniejszych działań mających wpływ na widoczność biznesu w internecie. Klienci muszą mieć szansę znaleźć Twoją firmę w sieci.


Wyszukiwarka Google rządzi niepodzielnie na tym polu. Codziennie wykonuje się w niej miliardy zapytań. Wyświetlają one strony, które następnie sprawdzamy, czytamy, na których kupujemy, z których dzwonimy. Badania wskazują, że jeżeli Twojej strony nie ma w 3 pierwszych wynikach wyszukiwania masz zdecydowanie mniejszą szansę na odwiedziny przez wyszukującego. Jeżeli nie ma Cię na pierwszej stronie wyszukiwania, wówczas Twoje szanse spadają jeszcze bardziej.

Każdy chce znaleźć się w pierwszej 10 wyników Google’a

Z tego powodu nad SEO pracuje się ciągle. Bardzo łatwo jest mierzyć wyniki optymalizacji w postaci liczby odwiedzin strony, których źródłem jest wyszukiwanie organiczne. Ruch na stronie nie jest jednak równoznaczny ze sprzedażą. Problem pojawia się, gdy chcemy zmierzyć efektywność takich działań i ich wpływ na sprzedaż. Wynika on z dwóch faktów. Po pierwsze, nie wszyscy prowadzą wyłącznie sprzedaż online. Wiele firm działa w oparciu o model zgłaszania zamówień mailowych lub telefonicznych. Po drugie, sprzedaż to proces, który bardzo często obejmuje wstępny kontakt ze sprzedawcą, szczególnie jeżeli przedmiotem transakcji jest usługa. Jeśli więc jesteś firmą, do której klienci dzwonią z zamówieniami, masz kłopot z ustaleniem, czy pozycjonowanie zwróci się finansowo.

Jesteś widoczny, mierz ile masz z tego telefonów

Calltracking rozwiązuje wskazany problem. Daje możliwość zmierzenia ile telefonów i klientów firma pozyskała dzięki znalezieniu jej oferty w wyszukiwarce. Szczególnie istotne będzie wykonanie wstępnego audytu SEO i określenie jak ta miara kształtuje się przed podjęciem działań pozycjonowania. Po przeprowadzeniu optymalizacji należy zweryfikować jak wpłynęła ona na liczbę telefonów od potencjalnych klientów. Następnie, na podstawie dostarczonych danych, wystarczy policzyć ile z nich zakończyło się sprzedażą oraz jaką wartość miała ta sprzedaż. W ten sposób przedsiębiorca jest w stanie zgromadzić miary niezbędne do oceny, czy marketing związany z SEO okazał się skuteczny.

Nasze dane wskazują, że w zależności od branży, nawet co trzeci z telefonów pochodzi od klienta, który wygooglał Twoją ofertę w wyszukiwarce. Poprawa pozycji strony www w wynikach wyszukiwania przyniesie Ci wzrost ruchu na stronie, a w dalszej kolejności powinna również przełożyć się na wzrost sprzedaży. Warto dokładnie skalkulować, czy wzrost zysku wynikający ze zwiększonej sprzedaży, przewyższy koszt działań związanych z pozycjonowaniem i optymalizacją. Twierdząca odpowiedź oznacza, że marketing oparty na pozycjonowaniu Twojej strony w internecie jest dla Ciebie.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa