Aktualności

Funkcjonalności Calltrackera

30 marca 2017

CRM, który mierzy źródła połączeń

Calltracker opiera się na dwóch rodzajach funkcjonalności. Rozwiązaniach analitycznych i związanych z zarządzaniem kontaktami telefonicznymi. Mierzymy źródła gorących leadów telefonicznych. Rejestrujemy rozmowy prowadzone przez sprzedawców z klientami.

Rozwiązania analityczne

Głównym elementem Calltrackera jest mierzenie skuteczności działań marketingowych w generowaniu telefonów przychodzących do firmy. Zaangażowanie w najskuteczniejsze media to jeden z punktów wyjścia do optymalizacji inwestycji w marketing. Celem każdego reklamodawcy jest dotarcie ze swoim przekazem do ściśle określonej grupy docelowej. Po wykonaniu tego zadania pojawia się pytanie. Jak doskonalić proces rozpoczynający się od marketingu i reklamy, a kończący się na sprzedaży? Calltracker odpowiada na nie mierząc efektywność poszczególnych akcji w pozyskiwaniu leadów telefonicznych. Znając najskuteczniejsze źródła telefonów łatwo można przesuwać budżet marketingowy tak, aby uzyskać z niego najwyższy zwrot, pozyskać więcej klientów i wydać mniej na reklamę.

Analiza przychodzącego ruchu telefonicznego ze źródeł online

Firmową stronę www wyświetlają setki i tysiące potencjalnych klientów. Znaleźli się na niej za pośrednictwem różnych źródeł. Źródła te wynikają z podejmowanych działań marketingowych. Wybrane osoby po obejrzeniu strony zadzwoniły do firmy i kupiły jej produkt lub usługę. Calltracker wskazuje, które z przeprowadzonych akcji marketingowych przyczyniły się do tego. Łączymy interakcje wykonane na poziomie internetu z interakcjami wykonanymi przez telefon.

Media

Dzięki mediom www zmierzysz rozmowy telefoniczne wygenerowane przez:

performance marketing – sprzedażowa wydajność mediów to nasz cel podstawowy.
świadomość marki i wejścia bezpośrednie na stronę www.
działania SEO pozycjonujące stronę firmy w wyszukiwarkach.
kampanie reklamowe AdWords w sieci wyszukiwania – do wyboru jest pomiar ogólny dotyczący liczby wygenerowanych leadów telefonicznych lub pomiar szczegółowy uwzględniający słowa kluczowe, z których zadzwonili klienci klikający w reklamę.
kampanie reklamowe display
kampanie remarketingowe
e-mailing marketing – call tracking ze specjalnym parametrem,
kampanie landing page – mierzymy je na samym landingu oraz po przejściu z niego na stronę www
marketing społecznościowy – sprawdzisz skuteczność fanpage’a na Facebooku, stron firmowych na Twitterze, Instagramie i Pintereście czy LinkedIn. To działa również w przypadkach przejścia ze strony społecznościowej na stronę www firmy.
YouTube marketing
content marketing
marketing szeptany
marketing mobilny – call tracker obejmuje swoim działaniem połączenia wykonane za pośrednictwem przycisków call to action i klikalnych numerów telefonicznych zamieszczonych na stronach responsywnych dostosowanych do urządzeń mobilnych
marketing wirusowy
marketing partyzancki – prowadzisz niekonwencjonalne akcje marketingowe w sieci, zapytaj nas jak możesz zmierzyć ich wpływ na liczbę pozyskiwanych leadów.

Proces zakupowy to zjawisko złożone. Media www umożliwiają pomiar działań marketingowych, które go zainicjowały w jeden z dwóch sposobów:

Monitorujemy źródło bezpośrednie rozmowy

Mierzymy media, które bezpośrednio poprzedziły wykonanie telefonu do firmy. One były czynnikiem sprawczym. Wyzwalaczem akcji przeprowadzonej przez potencjalnego klienta.

Monitorujemy źródło początkowe rozmowy

Cykl decyzyjny to szereg zdarzeń związanych z zapoznawaniem się z ofertą, porównywaniem i podejmowaniem decyzji o zakupie. Powoduje to, że potencjalny klient kilkakrotnie trafia na stronę www zanim zadzwoni i dokona zamówienia. W tym przypadku ważna jest akcja marketingowa, która była pierwotnym źródłem budującym zainteresowanie kupującego. Ta funkcjonalność pozwala wskazać działania marketingowe, które zainicjowały proces zakupowy.

Analiza przychodzącego ruchu telefonicznego ze źródeł offline

Standardowe formy reklamowe też generują zaangażowanie klientów. W dobie internetu i wszechobecnego zalewu informacją, ruch wypracowany przez taką reklamę często trafia dalej do internetu i dopiero tam ma miejsce konwersja klienta. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną trzeba sprawdzić jaką konwersję telefoniczną generują ulotki, foldery, materiały targowe, czy stendy produktowe. Umożliwiamy mierzenie połączeń przychodzących z prasy, radia i telewizji, form ambientowych i outdorowych.

Uzyskane wyniki analityczne przedstawisz w formie dostosowanej do potrzeb. Dajemy do dyspozycji:

Raporty w różnych konfiguracjach
Raporty i statystyki można manualnie konfigurować. Dane wyświetlanie są w formie raportów zbiorczych dotyczących wielu mediów lub jednostkowych opartych na jednym medium odzwierciedlającym konkretną kampanię.

Eksport danych w formacie csv
Dane generowane z systemu można poddać dodatkowej obróbce. W tym celu wystarczy wygenerować plik w formacie csv.

Rozwiązania CRM

Drugim elementem systemu Calltracker są funkcjonalności związane z rejestrowaniem połączeń przychodzących od klientów. W ten sposób dostarczamy narzędzia do pracy nad poprawianiem jakości sprzedaży i obsługi.

Powitanie przed nawiązaniem rozmowy

Przywitaj klienta w firmie jeszcze przed odebraniem rozmowy. Każdemu zdarzają się nieodebrane połączenia. A może chciałbyś powiedzieć klientowi: Witaj w naszej firmie, jeżeli nie odbierzemy połączenia oddzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin. Nagranie powitalne dodaje profesjonalnego charakteru prowadzonej działalności. Możesz je zmieniać, aby informować o sytuacjach szczególnych. Może to być specjalna promocja lub informacja o godzinach pracy w święta.

Opcje konfiguracji

Nagrywanie rozmów

Poprawisz jakość obsługi i sprzedaży pracując na rozmowach odbytych z klientami. Dzięki nagraniom poznasz potrzeby oraz obiekcje dzwoniących. Dowiesz się jak pracownicy radzą sobie w sytuacjach sprzedażowych. Praca nad tym elementem to pozytywne rezultaty sprzedażowe w przyszłości.

Przekierowania połączeń

Oczekujące połączenie przekierujesz na drugi telefon. Niektórzy klienci nie zadzwonią po raz drugi. Zadbaj, aby większość połączeń została odebrana, zyskasz większą sprzedaż.

Odsłuchiwanie i kategoryzowanie rozmów

Odsłuchasz i przypiszesz kategorię każdej odbytej i nagranej rozmowie. Dokonasz jej oceny. Oznaczysz ją jako sprzedaż lub zapytanie. Dokładnie określisz jaki zysk przyniosła.

Monitoring z automatycznym feedbackiem dla pracownika

Pracując z nagraniami dodasz do nich komentarze i automatycznie prześlesz mailem sprzedawcy wraz z uwagami do przeanalizowania. W ten sposób monitoring rozmów, a następnie coaching pracowników staje się prosty i szybki.

Call tracking przyczynia się do znacznego poprawienia efektywności działań marketingowych i reklamowych w pozyskiwaniu telefonicznych leadów sprzedażowych. Większy zwrot z inwestycji w reklamę (ROI) to podstawowa przesłanka przemawiająca za zastosowaniem rozwiązania w każdej firmie, do której dzwonią klienci. Funkcjonalności nagrywania połączeń, kategoryzowania i zarządzania rozmowami stanowią ważną wartość dodaną w pracy nad poprawianiem jakości sprzedaży.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa