Aktualności

Kampanie Google AdWords czy Facebook Ads – co jest lepsze dla twojego biznesu?

05 października 2017

Porównanie kampanii AdWords i Facebook Ads

Google AdWords i Facebook Ads to z pewnością dwa podstawowe narzędzia reklamowe, które bierzesz pod uwagę planując promocję swojej firmy. A gdyby trzeba było wybrać tylko jedno, które okaże się lepsze? Odpowiadamy: to zależy, co chcesz osiągnąć i w jakim czasie.

Facebook Ads i Google AdWords – różnice

Google to poszukiwanie

Podstawową cechą wyróżniającą Google AdWords marketing jest możliwość wyświetlania reklam ludziom poszukującym konkretnych usług, produktów czy informacji w danej chwili. Google płacimy za znajdowanie klientów na podstawie słów kluczowych i haseł, które wpisują w pasek wyszukiwarki. W przypadku remarketingu na podstawie odwiedzanych wcześniej stron.

Pod wieloma względami Google sprawdza się do szybkiej reklamy i jednorazowej sprzedaży. Zwłaszcza jeśli marka jest nowa, nie ma jeszcze stałych klientów i renomy. Zaletą AdWords jest to, że potencjalny klient nie będzie zniechęcony reklamą firmy, której właśnie szuka.

Facebook to doznania

Natomiast stawiając na Facebook Ads płacimy za dobieranie i wyświetlanie ludziom reklam na podstawie ich zainteresowań i wcześniejszych zachowań. Docieramy do tych, którzy wprawdzie znajdują się w naszej grupie docelowej, ale niekoniecznie dziś zostaną naszymi klientami. Facebook służy do budowania relacji, czynienia z odbiorców i potencjalnych wiernych klientów kupujących wielokrotnie. To miejsce do ciągłego przypominania o istnieniu marki.

Na platformie społecznościowej wszystko szybko się zmienia. Zwłaszcza upodobania ludzi do określonych trendów w komunikacji. Obecność marki na Facebooku w dużej mierze opiera się na real time marketingu, czyli odnoszenia się do najświeższych wydarzeń i informacji. Raz zdobytą publiczność trzeba stale angażować, wiedząc przy tym, że np. dziś popularne są memy w takiej formie albo zdjęcia w takim stylu. Do tego trzeba jeszcze mieć na uwadze preferencje algorytmów, które chętnej promują określone formaty postów i grafik.

Facebook to przede wszystkim ludzie, czyli dyskusja i emocje. Reklamy Facebook Ads muszą być coraz bardziej kreatywne, mniej przypominać suche komunikaty informujące o sprzedaży. Tu klienci nie tylko biernie konsumują treść, ale też uczestniczą w życiu marki. Tu też wszystko jest możliwe, ponieważ przemyślane działanie może sprawić, że firma praktycznie z dnia na dzień staje się uwielbiana przez fanów. Relacja pomiędzy AdWords, a Facebbok Ads jest podobna do porówniania performance marketingu z brandingiem.

Facebook Ads czy kampanie AdWords?

Facebook Ads będzie lepszy, jeśli:

  • chcesz szukać nowych klientów
  • chcesz stopniowo zwiększać popularność firmy i budować pozytywny PR
  • masz mniejszy budżet (średni koszt kliknięcia wciąż jest tańszy)
  • chcesz budować świadomość rynku i kreować zapotrzebowanie na dany produkt/usługę
  • możesz poczekać na efekty kampanii, które często przychodzą po czasie
  • planujesz kierować reklamy do ściśle określonych grup klientów (wiek, płeć, stanowisko itp.)

Google AdWords będzie lepszy, jeśli:

  • chcesz, by to klienci znajdowali twoją firmę
  • chcesz szybko zwiększyć ilość odwiedzin na stronie
  • stawiasz na natychmiastową sprzedaż
  • twoje produkty/usługi są znane i poszukiwane w Google

A może nie wybierać?

Reklamy na Facebooku i w Google będą ze sobą świetnie współgrać, tworząc skuteczny lejek sprzedażowy. Oba kanały mogą uzupełniać i napędzać rozwój twojej firmy. Idealnym rozwiązaniem jest podzielenie budżetu tak, by znalazły się pieniądze na reklamy Google AdWords i Facebook Ads.

Potem powinno się oczywiście analizować sprzedaż i kontrolować, które media są skuteczniejsze. To pozwala przesuwać budżety w odpowiednich kierunkach, a także testować formaty reklam. Między innymi w tym celu powstał Calltracker – narzędzie, które podpowiada, skąd przybywają dzwoniący klienci, które reklamy zachęciły do kontaktu z firmą.

Kampanie Google AdWords czy Facebook Ads co jest lepsze

Nawet z małym budżetem masz szansę na skuteczny marketing

Największym nieporozumieniem jest to, że na Facebooku czy w Google wygrywa ten z największym budżetem. Nic bardziej mylnego, ponieważ skuteczność obydwóch platform opiera się na jakości i znaczeniu reklam. Oba narzędzia mogą być równie nieefektywne, jeśli będzie się traciło pieniądze na niewłaściwe słowa kluczowe, słabą jakość przekazu lub źle dobrane grupy docelowe. Czy to Google, czy Facebook, dają dostęp do milionów potencjalnych klientów, ale od reklamodawcy zależy, w jaki sposób wykorzysta tę szansę.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa