Aktualności

Jak mierzyć ruch telefoniczny z Facebooka?

24 sierpnia 2016

Telefony generowane z facebooka

Media społecznościowe odgrywają coraz większą rolę w kreowaniu firmowych marek i zachowań zakupowych zwykłych ludzi.


Według danych firmy Gemius z Facebooka korzysta obecnie ok 21 mln Polaków. Daje to 85% zasięgu na krajowym podwórku internetowym. Tym samym serwis Marka Zuckerberga jest jednym z największych mediów, z którego korzystają Polacy. Częściej zaglądamy tylko do Google’a. Nie wystarcza już posiadanie strony internetowej. Wiele firm obecnych w sieci powinno mieć również swój profil społecznościowy. Pierwszym i najszerszym wyborem jest właśnie Facebook.

Fanpage na Facebooku to dobra forma budowania wizerunku firmy

Grono osób, które polubiło społecznościową wizytówkę Twojej firmy staje się jej ambasadorem wśród swoich znajomych. Zaczyna się praca nad przyciąganiem uwagi użytkowników obecnych w danej społeczności. Sukces w tej materii spowoduje, że wielu z nich zostanie klientami Twojej marki. I to jest ostateczny cel działań podejmowanych na gruncie social media.

Masz konkretny cel, Twoja firma podejmuje odpowiednie działania. Jak dowiesz się, że osiągnąłeś sukces? W prostym podejściu powie o tym liczba lajków. Na rzeczywisty sukces biznesowy składa się jednak coś więcej. Konieczne jest zaawansowane mierzenie wpływu fanpage’a w budowanie zaangażowania zakupowego Twoich fanów. Do dyspozycji są różne narzędzia. Dzięki Calltrackerowi zmierzysz ile osób zadzwoniło do firmy po zetknięciu się z jej fanpage’m na FB.

Określ skuteczność Facebooka w pozyskiwaniu telefonów przychodzących

Zrobisz to na dwa sposoby. Pierwszym jest umieszczenie specjalnego numeru w danych kontaktowych na Facebook’u. Każdy telefon na ten numer wskaże, źródło połączenia. Drugi sposób jest szerszy. Możesz utworzyć medium mierzące interakcje telefoniczne wszystkich, którzy z Twojego fanpage’a przeszli na Twoją stronę internetową, a następnie zadzwonili do Twojej firmy. Firmowa strona www automatycznie wyświetli im numer przypisany tylko dla odwiedzin wykonanych za pośrednictwem Facebook’a. W przedstawionych podejściach możesz zastosować jeden i ten sam numer telefonu, aby zmierzyć wszystkich dzwoniących związanych z Facebookiem. Możesz również zastosować dwa różne numery, aby zmierzyć dzwoniących bezpośrednio z fanpejdża oraz dzwoniących, którzy przeszli z profilu społecznościowego na stronę www i dopiero z niej wykonali telefon.

Na deser akcja specjalna. Call tracker umożliwia śledzenie działań otagowanych specjalnym parametrem. W ten sposób zmierzysz skuteczność konkretnej akcji zainicjowanej na facebook’owym profilu pod kątem telefonów, które ona wygenerowała. Innymi słowy, sprawdzisz jak reklama publikowana na Facebooku pozyskuje konwersje telefoniczne dla firmy. Internauci, którzy klikną w Twoją Facebbok Ads i zostaną przeniesieni na docelową firmową wstronę www zobaczą numer telefonu przypisany do tej kampanii. Część z nich zadzwoni z pytaniem o ofertę. A Ty będziesz wiedzieć jak dużo było takich leadów.

Chcesz zobaczyć jak to działa?

Odwiedź nasz fanpage na Facebook’u. Następnie przejdź na stronę www Calltrackera za pośrednictwem jednego z zamieszczonych linków i zobacz jaki numer telefonu wyświetla się w kontakcie do nas. Teraz wyświetl stronę Calltracker.pl wpisując ją bezpośrednio w wyszukiwarce. Tym razem numer jest inny. Możesz do nas zadzwonić, ale koniecznie polub nas na Facebook’u.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa