Aktualności

Calltracking metoda na efektywne generowanie leadów sprzedażowych

19 grudnia 2016

Calltracking mierzy i generuje leady

Calltracking to rozwijający się trend marketingowy. Zakłada mierzenie źródeł i mediów, które generują leady telefoniczne w postaci przychodzących rozmów. Badania dowodzą, że telefon z zapytaniem o produkt lub usługę jest jedną z najlepszych szans sprzedażowych. Oznacza wysoki poziom zaangażowania ze strony dzwoniącej osoby. Zdecydowanie częściej kończy się sprzedażą, aniżeli kontakt mailowy, czy kontakt online za pośrednictwem czata dostępnego na firmowej stronie. Prezentowaliśmy już jak można wykorzystać Calltrackera. Zapraszamy do poznania zalet wynikających ze stosowania tej metody.

Głównym celem calltrackingu jest dostarczanie firmie miarodajnych danych na temat efektywności reklamy i marketingu

Targetujesz reklamę do określonej grupy odbiorców, zrób następny krok i sprawdź, które medium daje największe zaangażowanie wyselekcjonowanej grupy docelowej. W oparciu o takie miary wdrożysz zmiany, które poprawią wydajność marketingu.

Sprawdzisz skuteczność szerokiej listy działań marketingowych w pozyskiwaniu telefonów od potencjalnych klientów

Dzięki tej metodzie zmierzysz wpływ podejmowanych działań marketingowych i reklamowych na liczbę gorących leadów telefonicznych dzwoniących z zapytaniem o produkt lub usługę. Dowiesz się ile osób znalazło ofertę i zadzwoniło do Twojej firmy na podstawie:

– informacji wyszukanej organicznie w wyszukiwarce Google,

– reklamy display w sieci reklamowej,

– reklamy AdWords,

– wysłanej akcji mailingowej,

– fanpage’a społecznościowego.

Zweryfikujesz działania podejmowane między innymi w serwisach takich jak:

– Youtube

– Twitter

– Pinterest

– Instagram

– Facebook

– LinkedIn

Poznasz jak na telefony przekładają się działania oparte na:

– ofertach zamieszczonych w sieci,

– standardowych nośnikach reklamy np. billboardach, prasie, radio, tv, ulotkach,

– wizytówkach internetowych,

– marketingu szeptanym.

Dokonasz optymalizacji kosztów marketingowych

Znając skuteczność poszczególnych mediów, możesz wprowadzić odpowiednie zmiany. Wydawaj pieniądze na marketing, który wydajnie pozyskuje ruch telefoniczny. Pracuj nad poprawą nieefektywnych kampanii. Ograniczaj koszty marketingowe działań nie przynoszących zwrotu.

Podejmiesz właściwe decyzje w zakresie realizowanej strategii marketingowej

Decyduj w oparciu o statystyki. Google Analytics jest narzędziem powszechnie używanym, ponieważ wskazuje co generuje ruch na stronach internetowych. Calltracker jest narzędziem coraz częściej używanym, ponieważ wskazuje co generuje ruch telefoniczny od potencjalnych klientów. Znając te dwie odpowiedzi podejmiesz najlepsze decyzje reklamowe.

Zwiększysz sprzedaż

Gdy wiesz jakie działania sprawdzają się w Twoim biznesie, zaczynasz efektywnie zarządzać środkami przeznaczonymi na kampanie marketingowe. Inwestujesz tylko w kampanie dające wysoki zwrot. Zwiększasz liczbę telefonów przychodzących do firmy. Obniżasz koszty marketingowe lub utrzymujesz je na tym samym poziomie. Ostateczny wynik: pozyskujesz większą liczbę klientów przy lepszym zwrocie z inwestycji.

Call tracking to jednak nie tylko dane. Calltracker pomaga w pracy nad poprawianiem jakości sprzedaży i obsługi. Tym samym przyczynia się do polepszenia relacji klient – firma. Efektem po raz kolejny jest wzrost liczby klientów. Dajemy do wykorzystania funkcjonalności, które upraszczają pracę z zespołem sprzedażowym. Kategoryzowanie leadów, nagrywanie rozmów, opcja automatycznego feedbacku dla sprzedawcy to tylko niektóre z nich.

Rozbudowany system raportów pozwala na prezentację danych w formie opracowań zbiorczych i jednostkowych. Można je również generować w postaci pliku csv i obrabiać w zakresie własnych narzędzi.

Calltracker jest rozwiązaniem elastycznym

Zakup usługę na dowolny okres. Nie musisz kupować całego abonamentu. Wykup jeden numer i sprawdź ile osób odwiedza stronę firmy, a później dzwoni do działu sprzedaży. To jest dobry wstęp do dalszej pracy nad szczegółami. Masz dużo telefonów od osób, które odwiedzają firmową stronę? Możesz kupić kilka numerów i zmierzyć każde działanie marketingowe pod kątem liczby generowanych rozmów telefonicznych. Prowadzisz wiele projektów skorzystaj z abonamentu.

Monitorujemy większość kanałów marketingowych. W oparciu o uzyskane wyniki łatwo zoptymalizujesz prowadzone kampanie marketingowe. Zobaczysz, że niektóre kanały zdecydowanie lepiej generują leady telefoniczne dla Twojej firmy. Warto w nie inwestować. Poprawiaj również słabsze źródła połączeń. Nasi klienci w ciągu 2 pierwszych miesięcy potrafią zwiększyć liczbę połączeń nawet o ponad 55% i nie jest to koniec możliwości. W rezultacie mniejszym kosztem pozyskasz więcej klientów. To się opłaca.

Zapisz się do naszego newslettera

Cotygodniowa dawka inspiracji prosto na Twoja skrzynkę.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż: +48 22 765 60 31

Wsparcie techniczne: +48 535 897 265

kontakt@calltracker.pl

Excelead S.A.
Al. Jana Pawła II 61 lok. 211
01-031 Warszawa